For the first time, Joan Costa deciphers the DirCom DNA
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v5i.12653Keywords:
DirCom, management, communication, companyAbstract
Manager of Communication is the renovator of post-capitalist management in our technological civilisation. The DirCom, a global strategist, brings a new integration of processes, relationships and management to generate value. However, to this day, the DirCom is a figure who is still little known or poorly known, even by many entrepreneurs and professionals. And this is despite its current consolidation in the improvement of large organisations; despite more than three decades of university training for generations of DirComs; and despite the associations promoting DirComs, such as those in Spain, Argentina and the Ibero-American DirCom Network. What, then, are the causes of this lack of knowledge?
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).