Visual identity and poetic places
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2014.v9i.12589Keywords:
Design, Communication, Intangible Heritage, City, IdentityAbstract
The new social and cultural realities originated by the globalization constitute challenges to communication design, demanding a systematic intervention in the creation of dynamics that assume themselves as access bridges to the intelligibility of the intangible cultural heritage. Acting in the public space, a privileged place for the fruition of this heritage, design will increment the visual identity of the city and the cultural identity of its inhabitants, through the reinforcement of the place’s spirit and the enhancement of its most genuine characteristics, on a historical ambit, as well as cultural and living.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2014-04-07
How to Cite
Costa, M. L. (2014). Visual identity and poetic places. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 9, 194–200. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2014.v9i.12589
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).