Family Business Values: analysis of its influence on family members ? behavior

Authors

  • Maribel Rodríguez Zapatero Universidad de Córdoba Spain
  • Magdalena Rodríguez Jiménez Universidad de Córdoba Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v3i2.4042

Keywords:

Values, behaviors, family business.

Abstract

This research focuses on how values system of family business in Córdoba, moderate behaviors within family business. A set of instrumental values and behaviors evaluated from one to five were answered by 446 people belonging to 112 family firms.

Results show significant correlations among variables that shape the values system as well as almost normal distribution for behaviors analyzed. The values system within a family firm act as a moderator of family business members´ conducts. The instrumental values, guides needed for family firm survival, moderating behaviors are Ethic, cohesion and austerity. Ethic moderates communication, compromise. Cohesion affects confidence, acquiescence and cooperation meanwhile confidence and communication is moderated by austerity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Maribel Rodríguez Zapatero, Universidad de Córdoba

Departamento: Estadística, Econometría, Investigación Operativa y Organización de Empresas de la Universidad de Córdoba. Profesora de la Universidad de Córdoba y Colaboradora de la Cátedra PRASA de Empresa FamiliarLa investigación se inicia como consecuencia del trato directo con los miembros de diferentes empresas familiares durante más de una década y la observación de sus comportamientos ante distintas situaciones. Investigamos la hipótesis de que el sistema de valores de la familia empresaria modula el comportamiento de sus miembros.

Magdalena Rodríguez Jiménez, Universidad de Córdoba

Investigadora de la Cátedra PRASA de Empresa Familiar.La investigación se inicia como consecuencia del trato directo con los miembros de diferentes empresas familiares durante más de una década y la observación de sus comportamientos ante distintas situaciones. Investigamos la hipótesis de que el sistema de valores de la familia empresaria modula el comportamiento de sus miembros.

Published

2013-11-30

How to Cite

Rodríguez Zapatero, M., & Rodríguez Jiménez, M. (2013). Family Business Values: analysis of its influence on family members ? behavior. European Journal of Family Business, 3(2), 7–16. https://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v3i2.4042

Issue

Section

Research article