Gíno Severíní: el futurísmo más francés (II)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2003.v0i24.4685Abstract
In the previous number of this Boletin de Arte was given a first approach to the figure of the futurist Gino Severini was made (1883-1966), emphasizing the French relation of its plastic work with the one of Pablo Picasso and cubistas. In this occasion, the connections between the Italian painter and the artists will be analyzed who worked in Paris in the circle of Picasso, basing to us on their writings and emphasizing their critic to the cubism.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.