Affinities and Exchanges: The Encounter between the Bengal School and the Bauhaus through two Exhibitions (Calcutta 1922 - Berlin 1923)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2018.v0i39.4234Abstract
Two exhibitions, which took place within a short space of time, serve as a starting point to study the network of artistic and cultural exchanges between Indian modernism and German avant-garde in the early twenties. In 1922, a major Bauhaus art exhibition was held in Calcutta. In 1923, the following year, modern Indian watercolours were shown in Berlin. These two exhibitions generated a theoretical debate in both the Indian and the German press, in which Indian modernism was formulated and the affinities between Indian and German avant-garde were acclaimed as early as the 1920s, thus establishing the existence of a worldwide modernism.
Downloads
Metrics
Downloads
Additional Files
- Feininger, Gelmeroda IX, 1926 (Español)
- Gaganendranath Tagore, Tempel, 1920-1925 (Español)
- Fotografía de Stella Kramrisch y los miembros de la ISOA (Español)
- Abanindranath Tagore, Bharat Mata, 1905 (Español)
- Johannes Itten, Komposition III, 1919 (Español)
- Gaganendranath Tagore, Artist at Jorasanko House (Español)
- Gaganendranath Tagore, Rabindranath..., 1921-1925 (Español)
- Página de cortesía (Español)
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.