Include or Rethink: How to Exhibit and Historize Women Artists
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2014.v0i35.3372Abstract
This article analyses two solo exhibitions devoted to women artists from the avant- gardes: Hilma af Klint (1862-1944) and Eileen Gray (1878-1976) by prestigious museums. e paper focuses on how the articulation of the exhibition format legitimates hegemonic discourses of art history through integrating both artists’ work into them; nevertheless, these women work seems to clearly contradict those discourses. Special attention is paid to the uses of discourse and exhibitio- nary strategies, in which any interpretation from gender studies is avoided in spite of the fundamen- tal contributions of the eld to both women’s works.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.