Contemporary Art and Territorialisation. The State of the Art
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2017.v0i38.3222Abstract
This work intends to provide a view of different theoretical definitions of contemporary art and its characteristics. For this purpose it studies the approaches of Giorgio Agamben, Terry Smith, Boris Groys and Julieta Aranda. Secondly, this article seeks to relate these positions with the notion of territorialisation provided by Deleuze and Guattari (1985) to focus on three levels of territoriality: local, regional and global. Finally this will allow the linking of these levels with the ways contemporary art circulates and the ways in which these phenomena are exhibited to generate discourses about contemporary art that are sustained by art institutions and markets. Lastly, this article analyzes two cases of institutions in Buenos Aires to offer a view of these levels of territorialisation and the ways in which contemporary art circulates through them.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.