Pinturas donadas al I duque de Marlborough por la corte de Bruselas
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2021.vi42.11457Resumen
In 1708 the court of Brussels delivered a set of five paintings to the 1st Duke of Marlborough in gratitude for the services rendered in the War of the Spanish Succession. This varies provides the original document and analyzes the paintings in their context.
Descargas
Métricas
Citas
BARNES, Susan. J., DE POORTER, Nora, MILLAR, Oliver y VEY, Horst (2004), Van Dyck. A complete catalogue of the Paintings, Yale University Press, Londres.
CHRISTIE’S (1886), Catalogue de collections of pictures from Blenheim Palace, Which, by order of his Grace the Duke of Marlborough, will be sold by Auction, by Messrs. Christie, Manson & Woods at their great rooms, 8 King Street, ST. James’s Square, on Saturday, June 26, 1886 at one o’clock precisely, Londres.
DE MAEYER, Marcel (1955), Albrecht en Isabella en de SchilderKunst Bijdrage tot ze Gesechiedenis van de XVIIe-euwse ShilderKunst in der Zuidelijke Nederlanden, Paleis der Academiën, Bruselas.
GACHARD, Louis-Prosper (1885), «Les tableaux de Rubens et de Van Dyck enlevés de Bruxelles par le Duc de Marlborough», Bulletin-Rubens, tomo 2, pp. 279-282.
HOOKHAM CARPENTER, William (1844), Pictorial Notices: Consisting of a memoir of Sir Anthony Van Dyck […], Londres.
JAFFÉ, Michael (1961), «The Return from the Flight in Egypt by Peter Paul Rubens», Wadsworth Atheneum Bulletin, pp. 10-26.
JAFFÉ, Michael (1989), Rubens, Catálogo completo, Rizzoli, Milán.
MARTÍN, Gregory (1970), National Gallery Catalogues. The flemish school circa 1600 circa 1900, National Gallery, Londres.
MILLAR, Olivier (1960), «Abraham van der Doort’s Catalogue of the Collection of Charles I», Wallpole Society, XXXVII.
PUYVELDE, Leo van (1952), Rubens, Elsevier, París.
SCHARF, George (1861), Catalogue raisonné: or, a list of the pictures in Blenheim Palace: with occasional remarks and illustrative notes, Dorrell & son, Londres.
SMITH, John (1831), A Catalogue Raisonné of the works of the most eminent Dutch, Flemish and French painters, Londres.
SPETH-HOLTERHOFF, Simone (1957), Les peintres flamands de cabinets d’amateurs au XVIIe siècle, Elsevier, Bruselas.
TERLINDEN, Charles (1922), «Notes et documents relatifs à a la galerie de tableaux conservée au Château de Tervueren au XVIIe et XVIIIe siécles», Annales de la Academie Royale d’Archeologie de Belgique, n.º 10, pp. 180-198 y 347-406.
VAN SPRANG, Sabine (2014), Denijs van Alsloot (vers 1568.1625/26). Peintre paysagiste au service de la Cour des Archiducs Albert et Isabelle, Brepols, Turnhout.
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.