Review of "Uome al centro del progetto. Design per un nuevo umanesimo"
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12762Keywords:
review, social communication, designAbstract
"Design understood and experienced as a flexible tool for interpreting the transformations of contemporary society. This is how this publication was born, which brings together the research directions of the Politecnico di Torino group, multifaceted but united by a common direction: man, the primary subject of design action, i.e. at the centre of the project". These are the words of Claudio Germak, editor of the work, which includes essays by Germak himself, together with Flaviano Celaschi and Luigi Bistagnino, and case studies written by young researchers from the design research unit and edited by Pierpaolo Peruccio. The work is completed by a glossary, compiled in a choral manner by the entire research unit, which explores the meaning of the terms used and orients the reader in a universe, that of design, of which the volume bears witness to a progressive and inevitable enlargement and fluidification.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).