Studies on Design: unification of criteria, social responsibility and shared proposals
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12738Keywords:
Design and social responsibility, research on design, sustainability, designer and society, productive systemAbstract
Facing the challenges derived from the dramatic socioeconomic changes, there emerge discussions about the social responsibility of design and about the function of the designer in society are brought back. On account of the great social changes and of the need to move towards a sustainable development, the collaboration of professionals and researchers becomes essential. It is urgent to develop substantial improvements in all the fields of this discipline (professional, of research and education), which would have a fast reflection on society, the productive system and the living conditions in general.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2009-03-08
How to Cite
Rodríguez Súnico, T. (2009). Studies on Design: unification of criteria, social responsibility and shared proposals. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 76–79. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12738
Issue
Section
Sustainability/Universal Design
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).