The triumph of invisible female designers: the Bauhaus in feminine
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12730Keywords:
Bauhaus, germany design, female designers, Anni Albers, Margaret Leischner, Marianne Brandt, Alma Buscher, Grete MarksAbstract
A great part of the female pupils of the famous design school known as Bauhaus (1919-1933) were ignored during decades despite the extraordinary qualities demonstrated throughout their lives. There, the students who accepted their destiny in the Weave Workshop (Anni Albers or Margaret Leischner, amongst others) stood out as much as the dissidents who were trained as designers in the different fields of interior design and of architecture (Marianne Brandt, Alma Buscher, Grete Marks, etc.). All of them form an extraordinary group that shines with its own light.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2009-03-08
How to Cite
Vadillo, M. (2009). The triumph of invisible female designers: the Bauhaus in feminine. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 27–34. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12730
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).