The Modern legacy in the global era. Graphic design and typography after post-modernity
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12712Keywords:
graphic design, Posmodernidad, Modernism, Neomodernism, typography, international style, sans serifAbstract
The last decade has been one of change as far as graphic design is concerned. It is impossible to describe this period taking only into account postmodern parameters. Today, the expressions of graphic design are characterised by a formal restriction, a clean composition and a return to solid structures. In the fi eld of typography, the use of sans-serif fonts is usual, their confi guration being based on a modular grid with the aim of providing a consistent structure. ll these features undoubtedly take us back to the Swiss style and its subsequent developments.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2010-06-06
How to Cite
Dopico Castro, M. (2010). The Modern legacy in the global era. Graphic design and typography after post-modernity. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 2, 148–159. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12712
Issue
Section
Trend
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).