Design in Lifestyles as a tool for Innovation
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v3i.12676Keywords:
trends, empowerment, design, lifestyle, consumerAbstract
Our environment is moving at an accelerated pace, dragging us towards a path where it seems impossible to find a moment to rest, where it doesn't even seem possible to breathe and yet constant changes are constantly occurring that are shaping our future without being able to do anything to avoid it, or maybe we can?
In this article I am going to present my doctoral thesis project whose object is based on the understanding of the constant evolution of the market, focusing on the concept of lifestyles, this being an important focus of innovation, where design plays a fundamental role in translating the continuous needs of users into successful products/services for organisations.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).