Signage programme for the School of Architecture
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v5i.12650Keywords:
signage, architecture, proposal, Architecture school of MalagaAbstract
The design of the signage for the School of Architecture of the University of Malaga arises as an evolution of the work developed in the subject Aesthetics and global systems of information and orientation, of the Interuniversity Master's Degree in Representation and Design in Engineering and Architecture, during the 2010-2011 academic year.
The School of Architecture of Malaga, recently created (2004), has been occupying the old building of the Polytechnic University School on the former El Ejido Campus for the past year. The building, designed by the architect Miguel Fisac in the fifties, maintains the discourse of a commitment to modernity conceived from the rigour and simplicity of composition, and in which architecture arises from the formulation of three questions: What for? Where? How?
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).