Agrodesign. The graphic design in west of Almeria
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12606Keywords:
corporate identity, graphic design, horticultural products, agridesignAbstract
Almería, a desert transformed into the greenhouse of Europe, is the first Spanish province in greenhouse vegetable production. The products are highly perishable, so, planning and design in its four spatial areas, industrial, packaging and graphic, is essential for industrial and commercial development. The origins are in the production of table grapes, called ‘grape Ohanes’ or ‘from boarding’, where ‘the stamps’ of the first barrels of grapes trademarks for agricultural products that were used in the province. At the same time approaches and strategies are studied agricultural sector of Almeria.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2013-04-07
How to Cite
Luque, E. M., Blázquez, E. B., Ladrón de Guevara, M. C. ., & Castillo, F. (2013). Agrodesign. The graphic design in west of Almeria. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 8, 121–135. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12606
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).