Post-typography and resemantization
Wooden movable types in the Sebastián García Garrido’s works
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12601Keywords:
Sebastián García Garrido’s works, wooden movable type in art, constructivism, geometric art, value of movable typeAbstract
The sounds of movable types doomed to disappear, they are saved by the designer that switches in rhythm, harmony and counterpoint. Thus exists in all his works a search for the essence, of the primary, defining what of the basics, from the idea that in this case the organism itself deciduous, which is represented by schematic lines reminiscent of the art of primitive cultures, to art that shows the relationship of man and his universe.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2013-04-07
How to Cite
Alonso Herraiz, P. (2013). Post-typography and resemantization: Wooden movable types in the Sebastián García Garrido’s works. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 8, 67–79. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12601
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).