Humantific
Making sense now, the complexity of the future
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12599Keywords:
Elisabeth Pastor, sensemaking, changemaking, diseño de la información, thinking, thinking partner, design thinking, social transformation, changeAbstract
Humantific is a pioneer company that think about design like a transformation, It uses tools that are in focus on people, in order to help organizations to create new ways throught 21th century visual SenseMaking. The humantific’s founders, Elizabeth Pastor and Garry Van Patter set a Sense-Making model that help to understand the problem using five aspects: the challenge / problem / opportunity itself, people involved in the problem, the information, the owners and the team that will help owners to solve it.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2013-04-07
How to Cite
Taranto, F. (2013). Humantific: Making sense now, the complexity of the future. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 8, 43–59. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2013.v8i.12599
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).