Learning from the Pseudoscience

Authors

  • Andrés Carmona Campo IES Hermógenes Rodríguez Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v7i0.3856

Keywords:

SCIENCE, PSEUDOSCIENCE, EDUCATION, SKEPTICISM, CRITICAL THINKING,

Abstract

Skeptical and critical thinking to the pseudoscience has traditionally moved in an overly rationalistic sense. The text criticizes that excess of rationalism to adapt it to recent research in neuroscience, psychology and behavioral economics about the emotions and decision-making. From this perspective, tries to explain the persistence of the pseudoscience despite skeptical critique, and target alternatives to make more effective and efficient dissemination of scientific and critical thinking.

 

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Author Biography

Andrés Carmona Campo, IES Hermógenes Rodríguez

Andrés carmona Campo es licenciado en filosofía y en antropología social y cultural, profesor de filosofía en el IES Hermógenes Rodríguez y colaborador en el blog Filoso-fía en la Red: www.filosofiaenlared.com.  

Líneas de investigación:

Filosofía de la ciencia, la política y la religión.

Publicaciones recientes:

“Izquierda posmoderna, ciencia y pseudociencia”, El escéptico, 38 (2013), pp.25-32.

References

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Carmona Campo, Andrés (2013a). “Ciencia, creencias y política”, El Escéptico, nº 37, agosto-diciembre, pp. 24-29. Accesible en internet: www.escepticos.es/repositorio/elesceptico/articulos_pdf/ee_37/ee_37_la_ciencia_en_los_limites_y_los_limites_de_la_ciencia-ciencia_creencias_y_politica.pdf

Carmona Campo, Andrés (2013b). “Izquierda posmoderna, ciencia y pseudociencia”, El Escéptico, nº 38, primavera-verano, pp. 25-32. Ac-cesible en internet:

www.escepticos.es/repositorio/elesceptico/articulos_pdf/ee_38/ee_38_izquierda_posmoderna_ciencia_y_pseudociencia.pdf

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Published

2017-12-30

How to Cite

Carmona Campo, A. (2017). Learning from the Pseudoscience. Claridades. Revista De filosofía, 7(1), 31–43. https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v7i0.3856

Issue

Section

STUDIES