Historias del Surrealismo: un estado de la cuestión
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2002.v0i23.4766Abstract
This article is configurated as a recapitulation and reflection about
several opinions and critical perspectives dedicated to Surrealism by Art historians and writers. Prom first Benjamin's text to Hamilton and
Arnason's handbooks, Subrealism is going to be presented paying special attention to its objects, artistic positions and images deciphering. Historians' points of view change at the same time Universal History does, and so Surrealism was first seen as poetical movement. Now, novel facets, such as photography, are discovered in its creative world, pointing to new ways of formulating History through archaeological searching of aesthetic categories.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.