Proyección social, endogamia y continuismo artístico. Los Asensio de la Cerda, una familia de escultores en la Málaga Ilustrada
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2006.v0i26-27.4554Abstract
This article presents several historie documents and reflections about life and work of a unknownfamily of sculptors, the "Asensio de la Cerda", who lived in Málaga along XVIII Century.
The father, his brother and his son got at their time an eminent position into development of the Baroque Sculpture in Málaga and other provinces even. lnformation given by specific documentation about them and their works shows the artistic forms and iconographic evolution felt in a esthetic and artistic conception into wooden painted sacred imagery in this town al the last of Ancient Regime.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.