Malevitch. The Door
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2008.v0i29.4434Abstract
This text studies the work and writings of Malévitch from the beginning of his career until 1913; we analyse how he seeked soon a new way of representation which broke with the established rules and how he achieved it after knowing the russian futurist poets. After that, we studied his work for the opera La Victoire sur le Soleil (1913) and the influence that it had on his own production and on the art of the time.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.