México and Surrealism: Leonora Carrington and fantastic labyrinth of Xilitla
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2008.v0i29.4433Abstract
In 1965 Leonora Carrington painted a mural at El Castillo, near the surrealist architectural dream built by Edward James in the Huasteca potosina jungle (Xilitla, Mexico). Carrington’s meeting with the eccentric English patron of the arts proved crucial for the development of her art and inspired the only mural she ever carried out: La Minotaura. The Minotaura belongs to the many hybrid and strangely disquieting creatures which inhabit the painted world of Leonora Carrington. This essay investigates the complex work by the English artist who had been living in Mexico since 1942. It especially analyses the female universe created in Carrington’s work, revealing images coming from a shared and archetypal chaos.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.