Music, power and propaganda during Honours rendered for Málaga to Bailen´s Heroes (1808)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2008.v0i29.4430Abstract
This article is principally concerned with the music that was performed as part of religious ceremonies celebrated in Málaga following the Battle of Bailén, especially during the funerals held in the Cathedral on the 8th of August 1808. In order to underline the importance and the propagandistic role of music in these ceremonies, two compositions, the Requiem Mass K626 by Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), and the Reponse Libera me by Joaquín Tadeo de Murguía (1759-1836), are considered. Analysis of these works is situated in relation to the liturgical, ceremonial, spatial, political and ideological factors that empowered their performance.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.