Between Narration and Symbol. Iconography of “Ecce-Homo” into Baroque Sculpture in Granada
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2008.v0i29.4424Abstract
“Ecce-Homo” is one of the most conspicuous themes of Christian Art. Its iconography is considered a faithful image of “Man of Sorrows” descripted by Isaiah, reminding when Jesuschrist was shown to people of Jerusalem by Pontius Pilatus, with a crown of thorns on his head, a purple robe and carrying a reed as scepter. Since Renaissance, the vision of Christ´s body was signed by Classicism joining to persuasive and dramatic effects furnished by Baroque. This article studies these aspects and their connections with sculptural versions of “Ecce-Homo” made in Granada between XVI-XVIII centuries, appointing to their mystic, devotional and processional implications.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.