Spiritual Intensity and Psychological Insight in Rembrandt
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2014.v0i35.3374Abstract
This paper stresses the psychological and spiritual components of two paintings from Rembrandt’s last stage, Syndics of the Clothmakers’ Guild and e Jewish Bride, both in Amsterdam Rijksmuseum, without relinquishing fundamental aspects of formal analysis. A special relevance has been granted to the conclusions derived from direct observation of both canvases at their museum location, without establishing a con ict with other critical judgments on the Dutch master.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.