Juan Daniel Fullaondo and the Critique of Architecture. Notes on the Evolution of his Writings from 1967 to 1975
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2017.v0i38.3307Abstract
This article is willing to analyze Juan Daniel Fullaondo’s writings on architecture. He was the director of the magazine Nueva Forma from 1967 to 1975. This publication was the main mass media that published his texts assiduously which became an important fact for the evolution of his thoughtful handwriting. The dialogue established between his critique and the architectural and artistic work analyzed shows a clear evolution from a positive or «university» critique to a critique of interpretation, following Roland Barthes’s terminology. In this evolution, the sculptor Jorge Oteiza assumes a distinguished active role becoming the most important subject for the evolution of Fullaondo’s critique.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.