Laughter by the Way: Toward a Politicization of Art in Walter Benjamin
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2017.v0i38.3260Abstract
Laughter is one of the lesser studied subjects in the work of Walter Benjamin. However, it constitutes one of the keys to understanding what the German critic considered might be a politicization of art. In this article we attempt to describe the place of laughter in Benjamin’s aesthetic and political theory as it is presented in his lecture «The Author as a Producer». From that point we propose to introduce his reading of Bertolt Brecht, as well as his controversy with Theodor W. Adorno
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.