Analysis of Picasso’s Expositive Presence in New York during the 20th Century
DOI:
https://doi.org/10.24310/ba.45.2024.15476Keywords:
Picasso, New York, Exhibitions, Art Galleries, SIGAbstract
This article proposes the comprehensive analysis of the different galleries in New York throughout the 20th century, how and where they were distributed and the positioning of Picasso’s exposure within this distribution. We shall elucidate if this geopositioning in the gallery clusters tended to be located from the peripheries towards the core of these clusters. From this we can determine if Picasso’s fame is geographically measurable.
Downloads
Metrics
References
BARR, Alfred H. (1939), Picasso: Forty Years of His Art, MoMA, Nueva York.
BORROUGHS, Bryson (1921), Loan Exhibition of Impressionist and Post-Impressionist Paintings, MET, Nueva York.
CRUCES RODRÍGUEZ, Antonio (2023). Base de datos Expofinder. En: <https://expofinder.iarthislab.eu/>.
GREENOUGH, Sarah et al. (2000), Modern Art and America. Alfred Stieglitz and his New York Galleries, Bulfinch Press, Boston.
GRISWOLD, William M. et al. (2002), Pierre Matisse and His Artists, The Pierpont Morgan Library, New York.
GUILBAUT, Serge (1990), De cómo nueva York robó la idea de arte moderno, Biblioteca Mondadori, Madrid.
M. KNOEDLER & CO. (1947), Picasso before 1907: A Loan Exhibition for the Benefit of Cancer Care, M. Knoedler & Co., Nueva York.
ORTIZ-TELLO, María (2023). «Una aproximación macroscópica al ecosistema galerístico neoyorquino (1905-1995)», Arte, Individuo y Sociedad, n.º 35(2), pp. 579-599. <https://doi.org/10.5209/aris.84268>.
RICHARDSON, John (1962), Picasso: An American Tribute, Chanticleer Press, Inc., Nueva York.
THE AMERICAN ARTIST CONGRESS (1939), The masterpiece «Guernica» by Pablo Picasso: together with drawings and studies for the benefit of the Spanish Refugee Relief Compaign, The American Artist Congress, Nueva York.
YEIDE, Nancy H. (1999), «The Marie Harriman Gallery (1930-1942)», Archives of American Art Journal, 39, 1/2, pp. 2-11.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 María Ortiz Tello
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.