One Hundred Years of Passion with Innovation in Car Design: Alfa Romeo 1910-2010 Sebastián García
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12694Keywords:
Car design, car aesthetics, innovation in car design, aerodynamic design, underwater design for roads, self-concept in car design, brand identityAbstract
A quarter of a century after the first vehicles appeared and the boost provided by the futuristic movement are key elements for the creation of a company with an idea of car design completely independent from that of animal-drawn vehicles. From that moment on, power, speed and innovative design made up a triad defi ning Alfa Romeo’s natal identity; three natural features that give way to a fourth essence which, in turn, guides each of the three and gets them together in passion. This article compiles the great achievements supplied by the brand to aerodynamic and aesthetic innovation in current car design.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2010-06-06
How to Cite
García Garrido, S. (2010). One Hundred Years of Passion with Innovation in Car Design: Alfa Romeo 1910-2010 Sebastián García. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 2, 23–38. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12694
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).