Nietzsche with Spinoza: aesthetic of immanence and the power of the artistic philosophy
DOI:
https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v10i1.3961Keywords:
BODY, POWER, IMMANENCE, ETHIC, AESTHETICAbstract
At first sight, it may seems that Baruch Spinoza’s works have little to do with a Nietzsche’s approach: we are facing an author who is totally focused on Theology, whose great ontological thesis puts forward a sole substance that consists of countless attributes, which ties into one identity both God and Nature. This is marking him as a pantheistic and monadic author. However, it is possible to find among them a large number of resemblances, not only on their metaphysic conception but also on their ethic approaches, which turn into the aesthetic ones for Nietzsche because of the art re-conceptualization done by this thinker. We might run the risk and propose that Spinoza represents the closest precedent to Nietzsche’s thinking.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta revista provee acceso libre inmediato a su contenido bajo el principio de hacer disponible gratuitamente la investigación al público. Todos los contenidos publicados en Claridades. Revista de Filosofía, están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Es responsabilidad de los autores/as obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.
Los autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus
contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.