Thic, naturally derived Ontology in Thomas Aquinas

Authors

  • Augusto Trujillo Werner Universidad de Málaga Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v8i0.3788

Keywords:

AQUINAS, ONTOLOGY, ETHICS, PRACTICAL REASON, NATURAL LAW,

Abstract

This scholarship article explains how Aquinas understood: a) apprehension of the first intellectual concepts: ensverum et bonum simpliciter; b) establishment of the first and the second practical commandments in a person, genuinely human or rational; c) ethic, natural law, as essentially derived from ontology. Ens compound of human nature, understood metaphysically, and act of being, ordered to bonum; d) therefore, natural law only makes sense from a metaphysical sight, not a merely physical or material view.

 

 

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Asociación para la promoción de la filosofía y la cultura en Málaga (FICUM) y UMAEditorial

Author Biography

Augusto Trujillo Werner, Universidad de Málaga

Augusto Trujillo Werner es doctorando en la Universidad de Málaga

Líneas de investigación:

Metafísica y filosofía moral.

Publicaciones recientes:

- “Ens, verum, bonum, universales en Tomás de Aquino”, Revista de  filosofía de la Universidad de Costa Rica (RFUCR), 144/66 (2017), pp. 61-69.                                  

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Published

2017-12-24

How to Cite

Trujillo Werner, A. (2017). Thic, naturally derived Ontology in Thomas Aquinas. Claridades. Revista De filosofía, 8(1), 49–65. https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v8i0.3788

Issue

Section

STUDIES