Physical and Ontology: Differences and Concordance

Authors

  • Juan A. García González Universidad de Málaga Spain
  • Juan José Padial Benticuaga Universidad de Málaga Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v8i0.3786

Keywords:

SCIENCE, PHILOSOPHY, MATHEMATICS,

Abstract

It proposes in this work the distinction between science and philosophy, from a methodical and from thematic point of view. Faced with a possible foundation of science in philosophy, a possible reconciliation of both, to keep their difference, in mathematical knowledge is suggested.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Juan A. García González, Universidad de Málaga

Juan A. García González es catedrático de filosofía de la Universidad de Málaga, responsable del grupo de investigación Consecuencias actuales del idealismo alemán y presidente del Instituto de Estudios Filosóficos Leonardo Polo.

Líneas de investigación:

Schelling, Hegel, Polo, Idealismo alemán, Teoría del conocimiento, antropología.

 

Publicaciones recientes:                              

- Juan A. García, Presente y libertad. Exposición de la filosofía del límite mental de Leonardo Polo, en Cuadernos de Anuario Filosófico, Pamplona 2015.

Juan José Padial Benticuaga, Universidad de Málaga

Juan J. Padial Benticuaga es titular de filosofía de la Universidad de Málaga, tesorero de la Sociedad hispánica de Antropología Filosófica y secretario de la Sociedad Española de Estudios sobre Hegel.

 

Líneas de investigación:

Schelling, Hegel, Polo, Idealismo alemán, Teoría del conocimiento, antropología.

 

Publicaciones recientes:                              

- Juan J. Padial, La idea en la ciencia de la lógica de Hegel, Universidad de Málaga, SPICUM, 2003. 

Published

2017-12-24

How to Cite

García González, J. A., & Padial Benticuaga, J. J. (2017). Physical and Ontology: Differences and Concordance. Claridades. Revista De filosofía, 8(1), 9–21. https://doi.org/10.24310/Claridadescrf.v8i0.3786

Issue

Section

STUDIES