Caravaggio y Giordano Bruno: Modelos de disidencia y modernidad
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2003.v0i24.4679Abstract
Caravaggio and Bruno were two importants names of the starts of the Baroque one, and given this we try to compare aspects of their lives and their works centering us in tbe common points that were established with respect to said aspects. We center ourselves for it in which their lives and works supposed of modernity and dissidence; so much artistic as philosophical, inserting said parallelisms inside the existing relation among the painting and the philosophy of the Baroque one.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.