El espectador indiscreto: supuestos para una relación en ¿conflicto? La recepción de la obra de arte contemporánea como problema. De la superación de los tópicos disciplinares a las nuevas exigencias comunicacionales (|)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2006.v0i26-27.4567Abstract
Framed in a project of Educational Innovation supported by the University of Malaga. The objective of the present issue is to show the results obtained from a study of field carried out in the centres of contemporary art placed in this city. Faced with the crisis of relationship between the artistic object
and his spectator, established since the beginning of the 20th Century. The purposes of the authors have been to verify the persistente of certain Pre-modern topics in the reception of the art works, due to this is one of the causes frequently put forward. Nevertheless, the results have provided several surprises, what have forced to reorient the routes of reflection and investigation.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.