The Road movie as a Transnational model and its Presence in spanish cinema: methodological Framework and main contributions.
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2016.v0i37.3560Abstract
The present article defends that transnational studies are the most appropriate methodological framework to study the presence of the road movie (an American genre born during the sixties) worldwide through at least three ways: the binary of national/transnational, the transnational as a regional phenomenon and the diasporic, exilic and postcolonial cinemas. Finally, the author tackles the Spanish road movie and the main academic literature on this topic.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.