An Invisible violence? Women in Public monuments.
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2016.v0i37.3280Abstract
A monument is the most politically explicit artistic expression. Its main function is to legitimize the order of its time, and this is accomplished by using aesthetic forms that posses a powerful symbolic capital accumulated throughout history. One of the most persistent characteristics of the monuments is the profusion of female figures in them. The feminist critique is able to reveal the androcentric and ideologically interested nature that underpins this vision. The predominant female model in public statuary builds a fixed, allegedly universal, unchanging and anhistorical image of women: discriminatory gender stereotypes that monuments themselves reinforce.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.