Rembrandt/Picasso
DOI:
https://doi.org/10.24310/ba.45.2024.20114Keywords:
Picasso, Rembrandt, Engraving, Past, Desire, DeathAbstract
When Picasso approaches Rembrandt’s work in the 1930s he finds answers to many of his personal obsessions that can be reduced to two: artistic experimentation and exploration of human nature through images. This article reviews some of the episodes of this connection that can be inscribed in Picasso’s continual relation with art of the past.
Downloads
Metrics
References
ASHTON, Dore (ed.) (1988), Picasso on Art. A Selection of Views, Da Capo Press, Nueva York.
GILOT, Françoise and LAKE, Carlton (1989), Life with Picasso, Anchor Books, Nueva York.
PARMELIN, Hélène (1968), Habla Picasso, traducción de Fernando Gutiérrez, Gustavo Gili, Barcelona.
SCHAMA, Simon (2007), «Rembrandt’s Ghost. Picasso Looks Back», The New Yorker, Nueva York, March 26. En: <https://www.newyorker.com/magazine/2007/03/26/rembrandts-ghost>.
VERGARA, Alejandro (2008), «Historias de Rembrandt», Catálogo de la exposición Rembrandt Pintor de Historias, Museo del Prado, Madrid, pp. 17-57.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 María Dolores Jiménez-Blanco
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.