Hugh Ramsay’s Self-Portrait: Re ections on a Spanish Master Painter
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2015.v0i36.3328Resumen
The interest in European masters from the past was a phenomenon related to the development of the artistic careers of many artists in Australia at the end of the nineteenth and beginning of the twentieth century. More than that, the copying or emulation of great works of art was seen to be a necessary part of an artist’s training1. This paper looks at Hugh Ramsay and his fascination with the painting Las Meninas (1656) by Vela?zquez as part of a larger study into understanding how the Spanish in uence was re ected in Australian art. Ramsay introduced elements from Las Meninas into his Portrait of the artist standing before easel, which took him to personify the role of the painter as Vela?zquez.
Descargas
Métricas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.