LAYOUT & INSTAGRAM-CHICO_LÓPEZ

chico_lopez_j_m Working... 2016-2017 #acrilic #grafhite #paper #usted #cd #art #artecontemporaneo #dibujo #drawing #contemporaryart #music #experimentalmusic #electronicmusic #futuremusic #bass #geometricart #cultura #picture #pencildrawings,

Authors

  • José Miguel Chico López University of Granada Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Umatica.2019.v1i2.5356

Keywords:

ART, Netart, Digital Arts, Contemporary Art

Abstract

This is a digital art project carried out by Chico López on the Instagram platform between 2016 and 2018. The creator addresses issues that have arisen in relation to artistic practice and social networks. He experiments with digital photographic images manipulated with the applications: Layout and Instagram. In this way, he activates pictorial experiences, which allow to formulate sensitive readings from the visibility of the digital surface by simulating these applications textures that have traditionally been provided by the fluidity of painting, using digital procedures found in the technical limitations of the Layout application tools. The author develops aesthetic and artistic experiences covered by the context of the social network used.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
82%
33%
Days to publication 
136
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga (España)

Author Biography

José Miguel Chico López, University of Granada

Doctor por la Universidad de Granada en el Programa de Historía y Artes.

References

Brea, José Luis (2002). La era postmedia. Acción comunicativa, prácticas (post)arstísticas y dispositivos neomediales. Salamanca:Consorcio Salamanca-Centro de arte de Salamanca.

Chion, Michel (1993). La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona, Buenos Aires, México: Ediciones Paidós.

Domingo, Carlos; González, Jaime y Lloret, Oriol (2008). La Web 2.0. Una revolución social y creativa. Telos. Cuadernos de Comunicación e Innovación. No 74.

Echeverría, Javier (2003). Cuerpo electrónico e iden/dad. Ed. D. Hernández Sánchez. Arte, cuerpo, tecnología. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca.

García Jiménez, Jesús (1994). Narrativa audiovisual. Madrid. Ediciones Cátedra.

Gatica Cote, Paulo Antonio (2012). La obra de arte en la época de la retuiteabilidad. Disponible en http://revistacaracteres.net/revista/vol3n2noviembre2014/obra-arte-retuiteabilidad/

Sibilia, Paula (2008). La intimidad como espectáculo. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

Ros-Martín, Marcos (2009). Evolución de los servicios de Redes Sociales en Internet. El Profesional de la Información. Vol. 18. No 5: 552-558.

Published

2019-12-29

How to Cite

Chico López, J. M. (2019). LAYOUT & INSTAGRAM-CHICO_LÓPEZ: chico_lopez_j_m Working. 2016-2017 #acrilic #grafhite #paper #usted #cd #art #artecontemporaneo #dibujo #drawing #contemporaryart #music #experimentalmusic #electronicmusic #futuremusic #bass #geometricart #cultura #picture #pencildrawings,. UMÁTICA. Journal on Image Creation and Analysis, 2(2), 217–230. https://doi.org/10.24310/Umatica.2019.v1i2.5356