Audiovisual production and open source. [DIYSIK] by VertexZenit

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/Umatica.2018.v0i1.2965

Keywords:

Open Source, Self-Learning, vvvv, a multipurpose toolkit, Pure Data, Audiovisual production

Abstract

This work deals with the creation of an artistic project linked to audiovisual production using open source, [DIYSIK]. It analyzes the work process of a piece developed during a scholarship of artistic creation in the Faculty of Fine Arts of the University of Malaga (2014). It will show the basic resources of both software and hardware used in the evolution of the construction of the piece to offer a repository of tools that allow the implementation of this project or the starting point for innovation of different ones. 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Jose Antonio Vertedor-Romero, University of Málaga

Doctorando en Comunicación en la línea de investigación de Audiovisuales del Programa Interuniversitario de las universidades de Málaga, Cádiz, Huelva y Sevilla. Licenciado en Bellas Artes por la Facultad de Málaga. Máster en Producción Artística Interdisciplinar de la Facultad de Bellas Artes de Málaga apoyado por una beca de ayuda a la investigación para estudios de posgrado de la Universidad de Málaga. Otras becas obtenidas son la Beca artista Residente en la Facultad de Bellas Artes de Málaga en 2014. Beca de Formación y convenio de prácticas Real Academia de España en Roma-UMA en 2013. Beca para el curso de Pintores Pensionados del Palacio de Quintanar (Segovia) en 2011. Participa en diferentes worshops que relacionan arte, tecnología y música electrónica, entre ellos el taller SISTEMATURGY impartido por Marcel-li Antúnez en la Facultad de Bellas Artes de Málaga y en diferentes talleres impartidos en La Térmica, Málaga, por artistas como José Manuel Berenguer o Arturo Moya Villén.

References

Arduino. (Sin fecha). Arduino: What is Arduino?. Recuperado de https://www.arduino.cc/

Collins, N., Mclean, A., Rohrhuber, J., & Ward, A. (2003). Live coding in laptop performance. Organised Sound, 8(3), 321–329. https://doi.org/10.1017/S135577180300030X

Gadamer, H. (1991). La actualidad de lo bello: El arte como juego, símbolo y fiesta. Paidos Ibérica. 124 pág.

GitHub. (Sin fecha). GitHub: Firmata firmware for Arduino. Recuperado de https://github.com/firmata/arduino#firmata-client-libraries

Kaltenbrunner, M., & Bencina, R. (2007). reacTIVision: A Computer-Vision Framework for Table- Based Tangible Interaction. En Proceedings of the first international conference on "Tangible and Embedded Interaction (TEI07). (pp. 15–17). Baton Rouge, Louisiana. https://doi.org/10.1145/1226969.1226983

Lévi-Strauss, C. (1966). The savage mind. Nature of Human Society. 310 pág.

Neatware. (Sin fecha). Neatware: HLSL Introduction http://www.neatware.com/lbstudio/web/hlsl.html

Opensoundcontrol. (Sin fecha). Opensoundcontrol: Introduction to OSC. Recuperado de http://opensoundcontrol.org/introduction-osc

Paul, L. (Sin fecha). Gamasutra: Audio Prototyping with Pure Data. Recuperado de http://www.gamasutra.com/view/feature/131258/audio_prototyping_with_pure_data.php?print=1

Pure Data. (Sin fecha). Pure Data: Pd Community Site. Recuperado de https://puredata.info/

Rouse, M. (mayo de 2015). Searchmicroservices: UDP (User Datagram Protocol). Recuperado de http://searchmicroservices.techtarget.com/definition/UDP-User-Datagram-Protocol

Smith, S. (Sin fecha). Capítulo 12: The Fast Fourier Transfotm. How the FFT works. En The Scientist and Engineer’s Guide to Digital Signal Proccesing. Recuperado de http://www.dspguide.com/ch12/2.htm

VertexZenit. (5 de marzo de 2017). SoundCloud: [DIYSIK]. Recuperado de https://soundcloud.com/vertexzenit/sets/diysik

VertexZenit. (Sin fecha). vvvv: Audioanalysis-videomapping. Recuperado de https://vvvv.org/contribution/audioanalysis-videomapping

vvvv. (Sin fecha). vvvv: Boygrouping: All abaut Boygrouping. Recuperado de https://vvvv.org/documentation/boygrouping

vvvv. (Sin fecha). vvvv: Screenshots: A hybrid development environment. Recuperado de https://vvvv.org/screenshots

vvvv - a multipurpose toolkit | vvvv. (n.d.). Retrieved September 10, 2016, from https://vvvv.org/

vvvv. (Sin fecha). vvvv: Propaganda. Recuperado de https://vvvv.org/propaganda

Wikipedia. (29 de abril de 2017). Wikipedia: C Sharp (programming language). Recuperado de https://en.wikipedia.org/wiki/C_Sharp_%28programming_language%29

Additional Files

Published

2019-05-06

How to Cite

Vertedor-Romero, J. A. (2019). Audiovisual production and open source. [DIYSIK] by VertexZenit. UMÁTICA. Journal on Image Creation and Analysis, 1(1), 155–169. https://doi.org/10.24310/Umatica.2018.v0i1.2965