An Audio Novel for the 21st Century: Gutiérrez Aragón's Quixote (2005): Interview with Manuel Gutiérrez Aragón with a Recovered Text by T. Navarro Tomás
Keywords:
Audio novel, The Quixote, InterviewAbstract
Interview with Manuel Gutiérrez Aragón
Downloads
References
ÁLVAREZ SIERRA, P. (2020): «Las cosas solo suceden a los que saben contarlas: Manuel Arroyo-Stephens», Trama & Texturas, 43, pp. 87-95.
ARROYO-STEPHENS, M. (2024): De donde viene el viento. Textos inéditos reunidos, Acantilado, Barcelona.
CERVANTES, M. de (1947-1949): El Ingenioso Hidalgo Don Quijote de La Mancha, 10 vols., Atlas, Madrid. Ed. crítica de F. Rodríguez Marín. Encuadernación en piel por Buet, Málaga.
CERVANTES, M. de (2005): Don Quijote de la Mancha (Grabación sonora), Turner-Overlook, Ayuntamiento de Madrid, Sociedad Estatal de Conmemoraciones Culturales, Audio Libros Paloma negra, Madrid.
EL PAÍS (2005-05-04): «El 'Quijote' llega al mercado en un audiolibro compuesto por 37 discos», El País. En línea: elpais.com/diario [consulta: 7 agosto 2024].
EL PERIÓDICO DE ARAGÓN (2005-04-18): «El Quijote, en un audio libro», El Periódico de Aragón. En línea: www.elperiodicodearagon.com [consulta: 5 mayo 2024].
FANJUL, S. C. (2023-06-20): «El Gobierno crea un programa con 160 millones de los fondos europeos para impulsar la industria del podcast y el audio», El País. En línea: elpais.com/cultura.
FRENK, M. (2005): Entre la voz y el silencio. La lectura en tiempos de Cervantes, Fondo de Cultura Económica, México.
JIMÉNEZ, Q. (2017-03-14): «Tres imágenes de Manuel Arroyo-Stephens», Babelia.
LÓPEZ, T. (1780): Mapa [...] que Comprehende los Parages por Donde Anduvo Don Quixote y los Sitios de sus Aventuras, Joaquín Ibarra, Madrid.
MARAÑÓN, M.ª (2017-03-14): «Entrevista. Manuel Arroyo-Stephens: España apenas ha aportado nada a la cultura europea», Babelia. En línea:
elpais.com/cultura [consulta: 5 mayo 2024].
MORALES MALVA, J. R. (1973): «No hay que perder la cabeza o Las preocupaciones del doctor Guillotin (La verdad histórica en dos actos)», en No son farsas: Cinco anuncios dramáticos, Editorial Universitaria, Santiago de Chile.
NAVARRO TOMÁS, T. (1965): «El sentimiento literario de la voz: Don Quijote y Sancho», Homenaje a Ángel del Río (1901-1962): Revista Hispánica Moderna, XXXI, 1-4, pp. 345-356.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA (2024-04-07): «Francisco Rico y Ernesto Arias ponen en escena el Quijote», Real Academia Española. En línea: www.rae.es [consulta: 5 mayo 2024].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
In the Analecta Malacitana Journal we are clearly committed to a policy of open access to scientific knowledge (See the Berlin Declaration).
Those authors who have publications with this journal accept the following terms:
This journal provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public. All content published on Margins is subject to the Creative Commons Attribution-No Derivatives 4.0 International license.
It is the responsibility of the authors to obtain the necessary permissions of the images that are subject to copyright.
Authors whose contributions are accepted for publication in this journal will retain the non-exclusive right to use their contributions for academic, research, and educational purposes, including self-archiving or deposit in open access repositories of any kind.
The electronic edition of this magazine is edited by the Editorial of the University of Malaga (UmaEditorial), being necessary to cite the source in any partial or total reproduction.
The authors may adopt other non-exclusive license agreements for the distribution of the version of the published work (for example: deposit it in an institutional telematic archive or publish it in a monographic volume) provided that the initial publication in this magazine.
Authors are allowed and recommended to disseminate their work through the Internet (for example: in institutional telematic archives or on their web page) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase citations to the published work. (See The effect of open access.)