Social networks and videogames as educational tools

Authors

  • David López García Universidad de Granada Spain

Keywords:

Facebook, Education, Twitter, viedeogames, networks, teaching, app

Abstract

Nowadays, it is developing a hard debate about use that adolescents have of social networks and videogames. There are exist several articles which alert of the adittion of them.
In this article I pretend to show some posibilities that social networks like Facebook and Twitter and the posible introduccion of videogames as resources in the consecution of the proccess of education and to improve cuestions like the attention to the diversity in the classroom.
I will use inquests with teachers and students of high school of province of Cordoba and towns of centre of Andalusia in order to present a diagnosis of the present use of this resources and the perception of both educational agents have about the use and posibilities of them.
It is intended to generate a debate about the use of
the social networks and think about if the prohibition
of them in the class is the solution or extend the problem
of the bad uses.

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Author Biography

David López García, Universidad de Granada

Licenciado en Historia por la Universidad de Granada en 2014. Máster de Profesorado de Secundaria, Bachillerato, FP e Idiomas por la Universidad de Córdoba en 2016. Anteriormente, técnico en comercio y marketing por el Instituto Fernando III el Santo. Ha ejercido la dirección política en el Ayuntamiento de Priego de Córdoba de las delegaciones de Memoria Democrática, Patrimonio Histórico, Museos, Archivo, Participación, Transparencia y Vivienda, entre otras. Posee diversos cursos educativos expedidos por la Universidad Rey Juan Carlos. Además, un curso Máster en Resolución de Conflictos de Divulgación Dinámica y el curso «Transhumanismo, nueva gobernanza y cuarta revolución. Claves para entender un mundo en cambio», a cargo de The Future Society.

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Published

2019-06-01

How to Cite

López García, D. (2019). Social networks and videogames as educational tools. TSN. Transatlantic Studies Network, (7), 49–63. Retrieved from https://revistas.uma.es/index.php/transatlantic-studies-network/article/view/19483