Working with myths and comics: a Teaching Innovation Proposal for Classical Culture
DOI:
https://doi.org/10.24310/thrdcc.14.2023.18348Keywords:
Teaching Innovation Proposal, Greco-Latin mythology, comic, Classical Culture, reading, research project, motivationAbstract
his article exposes the main points of a Teaching Innovation Proposal, created within a Master’s Thesis for the Master’s Degree in Teachers of Compulsory Secondary Education, Upper Secondary Education and Vocational Training. This Proposal, titled “Greek-Latin mythology through comics”, was aimed at a Classical Culture group in the 2nd year of Compulsory Secondary Education, and intended, as its title suggests, to teach classical mythology with the help of comics.
Downloads
Metrics
References
Castañeda San Cirilo, L. (2016), “Las utilidades del cómic como recurso didáctico en las aulas actuales”, PublicacionesDidacticas.com, 68, 130-136, <https://publicacionesdidacticas.com/hemeroteca/articulo/068045/articulo-pdf>.
Decreto 43/2015, de 10 de junio, por el que se regula la ordenación y se establece el currículo de la Educación Secundaria Obligatoria en el Principado de Asturias. Boletín Oficial del Principado de Asturias, 30 de junio de 2015, 150, <https://sede.asturias.es/bopa/2015/06/30/2015-10785.pdf>.
Gaiman, N. (2021), Biblioteca Sandman: Fábulas y reflejos, ECC Ediciones, Barcelona.
García Fernández, N. (2022), Programación Didáctica para Cultura Clásica de 2º de ESO y Propuesta de Innovación Docente: “La mitología grecolatina a través del cómic”, Trabajo de Fin de Máster, Universidad de Oviedo.
García Gual, C. (2021), Diccionario de Mitos, Turner, Madrid.
Miravalles, L. (1999), “La utilización del cómic en la enseñanza”, Comunicar, 13, 171-174, <https://doi.org/10.3916/C13-1999-27>.