La vía “cinestèsica” hacia el aprendizaje del griego activo
DOI:
https://doi.org/10.24310/thamyristhrdcc.v10i16521Keywords:
Audiovisual, innovation, Ancient Greek, communicative approachAbstract
In this composition, GID Cinestèsia sets forth the diff erent possibilities of the audiovisual as an educational mean for the secondary school classrooms, namely for the Ancient Greek courses. The authors explain the audiovisual’s advantages over
other traditional methodologies and suggest diff erent ways of working the contents via videos. Lastly it is introduced a sample of their so far created material and the final results of its practical use in the University.
Downloads
Metrics
References
Palomar, N. (2013), “Per art de ‘grecmetratge’: Llucià mimodramatitzat”, Auriga. Revista de divulgació del món clàssic 68, 44-45.
Palomar, N. & Gilabert, P. (2012), “El griego(breve)metraje: nacimiento, crianza y presentación en sociedad”, Revista del CIDUI 1, disponible en <https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/362>.
Palomar, N., Solé, D., Rión, L. & Plesa, D.C. (2018), “L’audiovisual com a estímul per revitalitzar el grec clàssic a les aules. Una experiència d’enllaç entre la secundària i la universitat”, Revista del CIDU 4, disponible en <https://www.raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/349051/440222>.
Pérez Tornero, J. M., Pi, M., Tejedor, S., Durán Becerra, T., Portalés, M., Esteban, A. & Calle Gómez, J. (2015), Perspectivas 2015: El uso del audiovisual en las aulas, AulaPlaneta, Barcelona.
Solé, D., Plesa, D.C. & Rión, L. (2017), “Presentació del nou Grup d’Innovació Docent Cinestèsia”, Auriga. Revista de divulgació del món clàssic 90, 13-14.