Genesis, parody, and modernity in Thus spoke Zarathustra

Authors

  • Paolo D'Iorio Centre National de la Recherche Scientifique France

DOI:

https://doi.org/10.24310/EstudiosNIETen.vi16.10814

Keywords:

eternal recurrence, Zarathustra, parody, French readings

Abstract

The analysis of the manuscripts written by Nietzsche in Sils-Maria in the summer of 1881 gives us some precious clues concerning the genesis of Thus Spoke Zarathustra: about the relationship between Zarathustra and eternal recurrence, about the parodic nature of the figure of the Persian sage, and about the strong connection which ties Zarathustra and the philosophy and literature of Nietzsche’s time. Under the magnifying glass of the philologist and through the prism of the Nietzsche’s personal library and readings, what seemed serious and archaic becomes parodic and modern

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Author Biography

Paolo D'Iorio, Centre National de la Recherche Scientifique

Paolo D'Iorio trabaja en el Centre National de la Recherche Scientifique desde 1998. Actualmente es director del Institut des Textes et Manuscrits Modernes (CNRS / École normale supérieure) donde es responsable de equipos « Nietzsche » et « Humanités numériques ». Autor del proyecto HyperNietzsche, y profesor visitante de la  universidad de Oxford en el Oxford Internet Institute. Entre sus publicaciones: La linea e il circolo. Cosmologia e filosofia dell’eterno ritorno in Nietzsche, (1995); Le voyage de Nietzsche à Sorrente.(2012) (Tr. Barcelona: Gedisa, 2016). Dirige la Digitale Faksimile Gesamtausgabe, ha colaborado en la edición de la obras de Nietzsche y autor de numeroso artículos y colaboraciones.

References

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Published

2016-11-20

How to Cite

D’Iorio, P. (2016). Genesis, parody, and modernity in Thus spoke Zarathustra. Estudios Nietzsche, (16), 27–40. https://doi.org/10.24310/EstudiosNIETen.vi16.10814