The Cataluña Brand in a 19th century Puerto Rican city: urban memory and family remembrancesh
DOI:
https://doi.org/10.24310/tsn.1.2016.19144Keywords:
Public memory, familiy memories, Catalonian migrations to Puerto Rico, urban history, cultural brandingAbstract
This paper explores the emergence of a cultural brand in Ponce, a Puerto Rican city, as the arrival and integration of immigrants from Cataluña during the 19th century had a profound effect on the city’s urban profile and intermarriage with Creoles generated new identities and joint memories.
Downloads
Metrics
References
Álvarez, S. (2001). Un país del porvenir: El afán de modernidad en Puerto Rico (siglo XIX). Puerto Rico: Ed. Callejón.
Cifre de Loubriel, E. (1975). La formación del pueblo puertorriqueño: la contribución de los catalanes, baleáricos y valencianos. Puerto Rico: Instituto de Cultura Puertorriqueña.
Huyssen, A. (2000). En busca del futuro perdido. México: FCE.
La Democracia (1895). “España a veinte días”, 12 de agosto.
Northcote, H. G. (2001). Las marcas y los cruciales retos del siglo XXI. Pharos, 2 (8), 29-36.
Picó, F. (2012). Ponce y los rostros rayados: Sociedad y Esclavitud 1800-1830. Puerto Rico: Huracán.
Sepúlveda, A. (2005). Puerto Rico urbano: Atlas histórico de la ciudad puertorriqueña. San Juan: Centro de Investigaciones Carimar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 TSN. Transatlantic Studies Network
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.