The adaptation of the studies of Law to the EHEA: the experience of the pilot groups in the subjects of Administrative Law I and II in the Faculty of Law of the University of Malaga
DOI:
https://doi.org/10.24310/REJIE.2011.v0i4.7857Keywords:
pilot groups, European Space for Higher Education (ESHE), case method, skills acquisition, comprehensive learningAbstract
This article gives notice of the experience carried out at the Law Faculty of the University of Málaga to anticipate the implementation of the European Space for Higher Education (ESHE). The author has been in charge of two subjects, Administrative Law I and II, for 3rd and 4th year undergraduate Law students. The methodology put into effect received the general label of “pilot groups”. It has consisted of fashioning small groups (up to 50) of students who voluntarily wanted to participate in the ESHE way of teaching before the implementation of the new Syllabus for Law Degree in the University of Málaga. The use of the case method and a more comprehension-oriented style of education was a big challenge, taking into consideration the strong academic tradition in Spanish Law Schools, but the results achieved have been a success and a stimulant experience for the imminent, generalized introduction of the ESHE. The surveys passed onto the students by the Centro Andaluz de Prospectiva, an external, independent higher education quality controller,show a remarkable degree of satisfaction.
Downloads
Metrics
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Sin perjuicio de lo dispuesto en el Texto Refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, aprobado por Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, y conforme al mismo, los autores/as ceden a título gratuito, de modo no exclusivo y sin límite temporal los derechos para difundir, reproducir, comunicar y distribuir, en cualquier formato actual o futuro (papel o electrónico), a la Universidad de Málaga (UMA), a fin de que sea publicado en REJIE Nueva Época.
Al realizar el envío, el autor declara que el contenido esencial del mismo no ha sido publicado ni se va a publicar en ninguna otra obra o revista mientras esté en proceso de evaluación en REJIE Nueva Época, comprometiéndose en todo caso a comunicar de inmediato al equipo editorial de la revista cualquier proyecto de publicación de dicho texto, y citando expresamente a la revista en el nuevo proyecto.
Todos los contenidos publicados por REJIE Nueva Época están sujetos a la licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional, cuyo texto completo se puede consultar en https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Conforme a la misma, se permite la copia, distribución, comunicación pública, obras derivadas y el uso comercial de los contenidos siempre que la fuente y el autor del texto sean citados Así, cuando el autor/a envía su colaboración está explícitamente aceptando esta cesión de derechos de edición y de publicación.
Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.