Methodological vision of the class in Cuban Higher Education. Special reference for the Law Degree

Authors

  • JUAN EMIGDIO GARCÍA CUZA Academia de Enseñanzas de Posgrados sobre Derechos de la Empresa Cuba

DOI:

https://doi.org/10.24310/REJIE.2013.v0i7.7765

Keywords:

methodological teaching work, curriculum, teaching model, analytical program of the course, class types, system of vocational tr aining education objectives, control and guidance of the independent study, system knowledge, skill system, fund adequacy of time

Abstract

The work supports the concept of class as the activity and the most important moment of the educational process. In the case of the School of Law, as highlighted in several scenarios can be developed and by means of various types of classes. Whether in the classroom through lecture, seminar and class meeting. Also by the lab and workshop, on jury or in the company as natural laboratories for the development of these types of educational activities. Along this line of thought, the author characterizes all class types and identifies the indicative nature of the goals that the teacher should be conceived as the analytical program of the subject, its relationship to the Curriculum and pedagogical model, basic documents for the development of teaching methodology, considered a very important process for the development of the educational process in higher education in Cuba.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

JUAN EMIGDIO GARCÍA CUZA, Academia de Enseñanzas de Posgrados sobre Derechos de la Empresa

Profesor Titular Trabajador por Cuenta Propia

References

ANAYA, JAIME L, “La enseñanza del derecho” Separata de la Academia Nacional de

Derecho y Ciencia Sociales de Buenos Aires. Agosto 2001

BOHMER, MARTÍ F, “La enseñanza del Derecho y el ejercicio de la abogacía” Ed.Gedisa 1999. Barcelona.

BUCITO, FELIPE, “ El profesor de Derecho en la Universidad de Buenos Aires y Nacional de la Planta. Un estudio comparativo”, Ed UNPL, La Palta, 2000.

ELIAS MARÚN Y CARMEN CASTRO ALDRETE, “Calidad y competitividad, requerimientos actuales y futuros de la Educación Superior en México” Ed. Revista UNIVERSIDADES de la Unión de Universidades de América Latina. No.15, México 1998.

FRANK JERONE, “Una defensa de la escuela de abogados” Compilador Martí F. Bohmer, Ed. Gedisa, Barcelona, 1999.

FRANK JERONE, “La enseñanza del derecho y el ejercicio de la abogacía” Compilador Martí F. Bohmer, Ed. Gedisa, Barcelona, 1999.

GARCÍA CUZA, JUAN EMIGDIO,“ Modernización de la enseñanza del Derecho en Cuba” Ed. Revista UNIVERSIDADES de la Unión de Universidades de América Latina. No.15, México 1998.

GARCÍA CUZA, JUAN EMIGDIO “La integración de la docencia a las investigaciones en la Universalización” Premio en la Jornada Científica de la SUM Diez de Octubre y expuesta en Universidad 2008 Ciudad de La Habana.

GUADAGNA, ROLANDO O, “Capacitación profesional y entrenamiento de abogados”, Fundación JUS, La Plata, 2000.

HERRERA ENRIQUE, “Práctica metodológica de la investigación Jurídica”, Ed.Astrea. Madrid, 1998.

HOUSSA Y BERNARDO A “La enseñanza de la Fisiología”, Revista de Fisiología, Ed, Asturias 1990.

MORRELO, AUGUSTO M, “Formación de los operadores jurídicos“ Librería, Ed. Platense, 2005.

ROY MERSKY , “La ley” Director Universidad of Texas al Austín School of Law. Entrevista Suplemento Actualidad junio,1 del 2006.

DOCUMENTOS

Modelo del Profesional en la Carrera de Derecho, Ministerio de Educación Superior. La Habana, Cuba 2008.

Plan de Estudio D de la Carrera de Derecho, Ministerio de Educación Superior. La Habana, Cuba 2008.

Resolución Ministerial No. 210-07 Reglamento para el Trabajo Docente y Metodológico para la Educación Superior”. La Habana, 31 de Julio del 2007.

Additional Files

Published

2013-01-01

How to Cite

GARCÍA CUZA, J. E. (2013). Methodological vision of the class in Cuban Higher Education. Special reference for the Law Degree. Revista Jurídica De Investigación E Innovación Educativa (REJIE Nueva Época), (7), 89–102. https://doi.org/10.24310/REJIE.2013.v0i7.7765

Issue

Section

Artículos