Implementation of the Programa de Formación y Apoyo Familiar (FAF) by Social Services

Authors

  • Mª Victoria Hidalgo García Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universidad de Sevilla Spain
  • José Sánchez Hidalgo Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universidad de Sevilla Spain
  • Bárbara Lorence Lara Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universidad de Huelva Spain
  • Susana Menéndez Álvarez-Dardet Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universidad de Huelva Spain
  • Lucía Jiménez García Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universidad de Sevilla Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/espsiescpsi.v7i3.13267

Keywords:

Positive Parenting, Family Intervention, Parent Education Programs, At-risk Families, Implementation

Abstract

The Programa de Formación y Apoyo Familiar (Family Education and Support Program) is a psychoeducative and community intervention to promote positive parenting. It is a secondary prevention parent education program for families at psychosocial risk and is applied by the Family Preservation Services. This article describes the program and analyses its application in 34 different groups of parents comprising 152 families. The results suggest that the implementation of the program was characterised by homogeneity and variety, indicating both the structured nature of the program and its flexibility. Moreover, the Programa de Formación y Apoyo Familiar program was regarded positively by both the practitioners and the participating families.

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Published

2014-12-31

How to Cite

Hidalgo García, M. V., Sánchez Hidalgo, J., Lorence Lara, B., Menéndez Álvarez-Dardet, S., & Jiménez García, L. (2014). Implementation of the Programa de Formación y Apoyo Familiar (FAF) by Social Services. Escritos De Psicología - Psychological Writings, 7(3), 33–41. https://doi.org/10.24310/espsiescpsi.v7i3.13267

Issue

Section

Research Reports