The Latin 1st Declination in the 2x2 Rubik's Cube

Authors

  • Juan Ricardo Galindo Peñalver Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/thrdcc.15.2024.21245

Keywords:

Gamification, Latin, 1st declension, Rubilk’s cube

Abstract

Gamification of the 1st Latin declension transforming the 2x2 version of the Rubik’s cube.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Aguilera, J.M. (2024), La biblia del cubo de rubik, Autografía, Barcelona.

Fannie, P. (2021), Solving the 2x2 rubik’s cube: rubik’s cube solution guide, Independently published, Michigan.

Gibbs, Ch. (2023), Cómo resolver el cubo de rubik para niños, Indepently published, Michigan.

Goldman, D. (2019), Colección completa de solución del cubo de rubik: cómo resolver el cubo de rubik para niños, Power publishing, Nueva York.

Ruiz, J. C. & Giraldo, p. (2024), El juego como herramienta de aprendizaje, Átomo games, Córdoba.

Sánchez, M. (2021), En clase sí se juega: una guía práctica para crear tus propios juegos en el aula, Paidós, Barcelona.

Usán, P. & Salavera, C. (2020), Gamificación educativa: innovación en el aula para potenciar el proceso de enseñanza-aprendizaje, Pregunta ediciones, Zaragoza.

Published

2025-01-29